Listing 1 - 10 of 253 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- 456.8 --- Onderwijs --- Vaardigheden --- Curriculum --- Vormingsgebieden --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
456.8 --- Jongeren --- Secundair onderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- Volwassenened --- Vormingsgebieden --- sociaal-emotionele opvoeding
Choose an application
Geloofsdingen biedt een handvat om prikkelende filosofische gesprekken te voeren met kinderen. Aan de hand van een tiental verhaaltjes roept hoofdpersoon Joris vragen op over God en over wat ‘geloven’ nu eigenlijk inhoudt. Dit boek is niet alleen geschikt voor de huiskamer, maar leent zich ook goed voor gebruik in de klas. Elk hoofdstukje snijdt een ander aspect of thema aan. Met respect voor de diverse geloofsrichtingen en -opvattingen kunnen volwassenen al vragend ontdekken welke kwesties er bij kinderen leven, wat zij logisch vinden of waar zij juist niet gauw bij stilstaan.
478.9 --- Filosoferen met kinderen --- God --- Geloof --- Overige vormingsgebieden --- Filosofie --- Geloofsleven --- filosoferen met kinderen --- filosofie
Choose an application
177.8 --- Hulpverlening --- Pesten --- Signalen --- Brochure --- #PBIB:+107.22 --- 455.1 --- 478.9 --- Vredesopvoeding --- pedagogiek --- pesten --- 1e graad s.o. --- 456.8 --- Basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden
Choose an application
305.8 --- 478.9 --- Communicatievaardigheden --- Emoties(Gevoelens) --- Expressie --- Sociale vaardigheden --- Emoties --- communicatie --- sociale vaardigheden --- emoties --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
Handleiding voor ouders en onderwijsgevenden.Drs. L. LeclercqIn de reeks 'Een zorg van school en van thuis' bespreekt de auteur, pedagoge bij het centrum CPS, Centrum voor Onderwijsontwikkeling en Advies, faalangst bij schoolkinderen. Aan de hand van talrijke voorbeelden wordt eerst het fenomeen faalangst omschreven en wordt vervolgens gekeken naar het herkennen van faalangst, het voorkomen en aanpakken ervan. Bij dit laatste onderstreept de auteur nadrukkelijk het belang van de gezamenlijke aanpak van ouders en school om faalangstige en onzekere kinderen te ondersteunen. Waarbij aandacht wordt besteed aan het bieden van structurerende maatregelen, evenals het aanbieden van voldoende ontspanningsmogelijkheden. Voor geïnteresseerden is er een aanvulling opgenomen met bibliografische verwijzingen. Ouders en leerkrachten zullen dit prettig lezend boekje ongetwijfeld met belangstelling ontvangen.© NBD Biblion
Faalangst --- 419.3 --- Jongeren --- 415.3 --- 478.9 --- Pesten op school --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Uitvoerende functies --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
Een eerste kennismaking met filosofie. Voor kinderen die een heleboel vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Maar ook voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Kant en klare antwoorden zijn er namelijk niet altijd. Hebben wij allemaal hetzelfde idee over schoonheid? Wie of wat is mooi? Moet je wat mooi is begrijpen? Zijn wij allemaal kunstenaars? Kunnen kunstenaars vrijuit dingen maken? Waartoe dient de kunst? In Wat is schoonheid, wat is kunst? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is. (Bron: covertekst)
#PBIB:+116.14 --- Kunst : Kunsteducatie algemeen --- 091400.jpg --- Filosofie ; kinderen --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Kunst --- Schoonheid --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
Dit boek nodigt uit te reflecteren over het vormingsconcept in het hoger onderwijs, met als centrale vraag: Wat betekent vandaag de dag 'vorming' op het niveau van het hoger onderwijs in de context van de eigenheid van de Europese cultuur? En daarbij ook de vraag: Is vorming denkbaar zonder een innige band met de cultuur? De auteurs leveren een scherpe kritiek op de actuele toestanden aan universiteit en hogeschool. Hun bijdragen zijn van aard 'een wende' te veroorzaken in het onderwijsbeleid op dit niveau. De kans is groot dat het huidige sociologische onderwijsmodel verlaten en vervangen wordt door een filosofisch pedagogisch concept. (Bron: covertekst)
378 --- Cultuur --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Vorming --- Opleidingen --- Vormingsgebieden --- 073681.jpg --- Culturele vorming ; onderwijs --- Opleiding --- Toerisme --- Arbeidsmarkt
Choose an application
456.8 --- 478.9 --- basisonderwijs --- didactiek --- techniek --- 476.1 --- Basisonderwijs --- Communicatie --- Constructie --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Productie --- Technologische opvoeding --- Transportsystemen --- Wereldoriëntatie --- communicatie --- constructie --- evaluatie --- kleuteronderwijs --- productie --- technologische opvoeding --- transport --- 476.2 --- communicatiesystemen --- constructiesystemen --- productiesystemen --- transportsystemen --- Techniek --- Techniek: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Didactics of technology --- Didactics of primary education --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie)
Choose an application
Filosoferen met kinderen is een nieuw verschijsel. Praktijkvoorbeelden geven aan hoe het gestimuleerd en gestructureerd kan worden. Kinderen kunnen op verschillende niveaus denken over hun wereldbeeld en hun eigen denken. Filosoferen met kinderen betekent het bespreken van vragen waarop ook de leerkracht het antwoord niet weet. De kinderen moeten zelf nadenken en ontwikkelen daarmee hun denken en hun vermogen tot zelfstandig oordelen.
476.8 --- filosoferen met kinderen --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen --- Filosoferen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen ; basisonderwijs --- filosofie: didactiek --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs
Listing 1 - 10 of 253 | << page >> |
Sort by
|