Listing 1 - 10 of 253 << page
of 26
>>
Sort by

Book
Algemene vaardigheden in het curriculum : verkenning en programma
Authors: ---
ISBN: 9053506543 Year: 1997 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Oog voor jezelf en de ander! : praktische gids voor sociaal-emotionele vaardigheidsontwikkeling voor volwassene en jongere
Author:
ISBN: 9080211312 Year: 1998 Publisher: Hove Psychcom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Geloofsdingen : filosoferen met kinderen over God en geloof
Authors: ---
ISBN: 9789081812177 Year: 2016 Publisher: Hilversum Blop

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geloofsdingen biedt een handvat om prikkelende filosofische gesprekken te voeren met kinderen. Aan de hand van een tiental verhaaltjes roept hoofdpersoon Joris vragen op over God en over wat ‘geloven’ nu eigenlijk inhoudt. Dit boek is niet alleen geschikt voor de huiskamer, maar leent zich ook goed voor gebruik in de klas. Elk hoofdstukje snijdt een ander aspect of thema aan. Met respect voor de diverse geloofsrichtingen en -opvattingen kunnen volwassenen al vragend ontdekken welke kwesties er bij kinderen leven, wat zij logisch vinden of waar zij juist niet gauw bij stilstaan.


Book
Pesten hoort er niet bij! : informatie en advies voor ouders van kinderen van 8 tot 15 jaar.
Authors: ---
ISBN: 9074492185 9789074492188 Year: 1993 Publisher: Amersfoort Opvoedingsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ik ben ik : praktijkideeën
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789081420334 Year: 2011 Publisher: Brussel DOKO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ik kan het! : ik kan het! : faalangst overwinnen
Author:
ISBN: 9065084525 Year: 2000 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handleiding voor ouders en onderwijsgevenden.Drs. L. LeclercqIn de reeks 'Een zorg van school en van thuis' bespreekt de auteur, pedagoge bij het centrum CPS, Centrum voor Onderwijsontwikkeling en Advies, faalangst bij schoolkinderen. Aan de hand van talrijke voorbeelden wordt eerst het fenomeen faalangst omschreven en wordt vervolgens gekeken naar het herkennen van faalangst, het voorkomen en aanpakken ervan. Bij dit laatste onderstreept de auteur nadrukkelijk het belang van de gezamenlijke aanpak van ouders en school om faalangstige en onzekere kinderen te ondersteunen. Waarbij aandacht wordt besteed aan het bieden van structurerende maatregelen, evenals het aanbieden van voldoende ontspanningsmogelijkheden. Voor geïnteresseerden is er een aanvulling opgenomen met bibliografische verwijzingen. Ouders en leerkrachten zullen dit prettig lezend boekje ongetwijfeld met belangstelling ontvangen.© NBD Biblion


Book
Wat is schoonheid, wat is kunst?
Authors: --- ---
ISBN: 9789054837992 Year: 2009 Publisher: Leidschendam Biblion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een eerste kennismaking met filosofie. Voor kinderen die een heleboel vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Maar ook voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Kant en klare antwoorden zijn er namelijk niet altijd. Hebben wij allemaal hetzelfde idee over schoonheid? Wie of wat is mooi? Moet je wat mooi is begrijpen? Zijn wij allemaal kunstenaars? Kunnen kunstenaars vrijuit dingen maken? Waartoe dient de kunst? In Wat is schoonheid, wat is kunst? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is. (Bron: covertekst)


Book
Cultuur en vorming aan universiteit en hogeschool : reflecties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9038204185 Year: 2002 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek nodigt uit te reflecteren over het vormingsconcept in het hoger onderwijs, met als centrale vraag: Wat betekent vandaag de dag 'vorming' op het niveau van het hoger onderwijs in de context van de eigenheid van de Europese cultuur? En daarbij ook de vraag: Is vorming denkbaar zonder een innige band met de cultuur? De auteurs leveren een scherpe kritiek op de actuele toestanden aan universiteit en hogeschool. Hun bijdragen zijn van aard 'een wende' te veroorzaken in het onderwijsbeleid op dit niveau. De kans is groot dat het huidige sociologische onderwijsmodel verlaten en vervangen wordt door een filosofisch pedagogisch concept. (Bron: covertekst)


Book
Filosoferen is een soort wereldverkenning
Authors: --- ---
ISBN: 9027620504 Year: 1991 Volume: vol 332 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Filosoferen met kinderen is een nieuw verschijsel. Praktijkvoorbeelden geven aan hoe het gestimuleerd en gestructureerd kan worden. Kinderen kunnen op verschillende niveaus denken over hun wereldbeeld en hun eigen denken. Filosoferen met kinderen betekent het bespreken van vragen waarop ook de leerkracht het antwoord niet weet. De kinderen moeten zelf nadenken en ontwikkelen daarmee hun denken en hun vermogen tot zelfstandig oordelen.

Listing 1 - 10 of 253 << page
of 26
>>
Sort by